Poduzetnicima je na raspolaganju bespovratna potpora u iznosu od 6.000 do 120.000 eura, uz intenzitet sufinanciranja do 75% za mikro i mala, odnosno do 60% za srednja poduzeća. Prihvatljivi troškovi uključuju najam i uređenje štanda, izradu promotivnih materijala, putne troškove, smještaj zaposlenika te prijevoz izložaka i opreme.
Cilj poziva
Jačanje međunarodne konkurentnosti MSP-ova olakšavanjem sudjelovanja na međunarodnim sajmovima s ciljem predstavljanja njihovih proizvoda/usluga međunarodnoj poslovnoj zajednici u inozemstvu i uvođenja proizvoda na novo, inozemno tržište te povećanja mogućnosti poslovne suradnje s inozemnim partnerima.
Prihvatljivi prijavitelji
Prihvatljivi prijavitelj je pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik, sukladno definiciji veličine poduzeća utvrđenoj u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe o općem skupnom izuzeću.
Prihvatljive aktivnosti i troškovi su:
Nastup na međunarodnom sajmu izvan RH koji ima najmanje 10% stranih izlagača/sudionika u ukupnom broju izlagača/sudionika ili 5 % inozemnih poslovnih posjetitelja. Uvjet od najmanje 10% stranih izlagača/sudionika ili 5% inozemnih posjetitelja se dokazuje objavom na internetskoj stranici organizatora sajma ili b2b susreta ili upisom u baze podataka www.auma.de (ili eventualno potvrdom organizatora sajma ako podaci budu nepotpuni).
Aktivnosti prijavitelja moraju biti vezane s minimalno 1 od sljedećih tematskih prioritetnih područja definiranih u Strategiji pametna specijalizacije S3:
- Personalizirana briga o zdravlju
- Pametna i čista energija
- Pametan i zeleni promet
- Sigurnost i dvojna namjena – svijest, prevencija, odgovor, sanacija
- Održiva i kružna hrana
- Prilagođeni i integrirani proizvodi od drva
- Digitalni proizvodi i platforme
Prijavitelj može prijaviti sudjelovanje na najviše 4 međunarodna sajma
Prihvatljivi su sljedeći troškovi nastupa na sajmu:
- Kotizacija za nastup na sajmu (prihvatljivo od 05.12.2024.)
- Upis u katalog izlagača
- najam izložbenog prostora
- postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima
- najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.)
- upis u katalog izlagača
- izrada promotivnog materijala za nastup na sajmu
- angažiranje prevoditelja za vrijeme trajanja sajma
- prijevoz zaposlenika i opreme/izložaka
- dnevnice zaposlenika
- smještaj za zaposlenike (2 dana prije, za vrijeme trajanja i 2 dana nakon sajma)
- troškovi prijevoza opreme/izložaka
- troškovi pripreme projektnog prijedloga
- aktivnosti promidžbe i vidljivosti projekta
- provedba aktivnosti vezanih za horizontalna načela
Intenziteti potpore (male vrijednosti):
Mikro i mala poduzeća: 75% prihvatljivih troškova
Srednja poduzeća: 60% prihvatljivih troškova
Najniža vrijednost potpore: 6.000,00 EUR
Najviša vrijednost potpore: 120.000,00 EUR
Ukupan iznos alokacije bespovratnih sredstava: 25.000.000,00 EUR
Prijave moguće od: 1.7.2025. do 30.12.2025 ili do iskorištenja sredstava
Trajanje projekta: ne duže od 24 mjeseca od dana predaje projektnog prijedloga
Izabrani kriteriji za isključenje prijavitelja:
- Ako prijavitelj nema niti jednog zaposlenog na temelju sati rada u godini za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga
- Ako prijavitelj nije registriran za obavljanje gospodarske djelatnosti najmanje godinu dana (12 mjeseci) prije predaje projektnog prijedloga
- Ako prijavitelj u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije registriran za obavljanje prihvatljive djelatnosti u kojima se provode projektne aktivnosti
- Prijavitelju koji ne može iskazati pozitivan EBITDA (EBITDA = poslovni prihod – poslovni rashod + amortizacija). Navedeni podaci izračunavaju se prema godišnjem financijskom izvješću za godinu za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga,
- Prijavitelju čiji poslovni prihodi u godini za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga iznose manje od 50 % od ukupne vrijednosti projekta
Potpora se ne može dodijeliti Prijaviteljima za aktivnosti unutar sljedećih sektora:
- Poslovanja nekretninama (NKD oznaka 68);
- Djelatnosti kockanja i klađenja (NKD oznaka 92);
- Financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja (NKD oznake: 64, 65, 66);
- Pravne i računovodstvene djelatnosti (NKD oznaka 69);
- Trgovine na veliko i malo;
- Knjižnice, arhivi, muzeji i ostale kulturne djelatnosti;
- Sportske, zabavne i rekreacijske djelatnosti;
- Proizvodnja, prerada i stavljanje na tržište duhana i duhanskih proizvoda;
- Potpore koje se uvjetuju upotrebom domaćih proizvoda ili usluga umjesto uvoznih;
- Primarna proizvodnja proizvoda ribarstva i akvakulture;
- Prerada i stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture, ako je iznos potpore utvrđen na temelju cijene ili količine kupljenih proizvoda ili proizvoda stavljenih na tržište;
- Primarna proizvodnja poljoprivrednih proizvoda;
- Sektor prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda
- Djelatnosti povezane s izvozom u treće zemlje ili države članice, konkretno potpore izravno povezane s izvezenim količinama, uspostavljanjem i radom distribucijske mreže ili drugim tekućim rashodima povezanima s djelatnošću izvoza
Javite nam se na vrijeme za pripremu projektnog prijedloga.
Za Vas radimo provjeru prihvatljivosti prijavitelja i projekta, simulaciju bodovanja i cjelokupnu pripremu projektnog prijedloga!