Poduzetnicima je na raspolaganju bespovratna potpora u iznosu od 6.000 do 120.000 eura, uz intenzitet sufinanciranja do 75% za mikro i mala, odnosno do 60% za srednja poduzeća. Prihvatljivi troškovi uključuju najam i uređenje štanda, izradu promotivnih materijala, putne troškove, smještaj zaposlenika te prijevoz izložaka i opreme.

Cilj poziva

Jačanje međunarodne konkurentnosti MSP-ova olakšavanjem sudjelovanja na međunarodnim sajmovima s ciljem predstavljanja njihovih proizvoda/usluga međunarodnoj poslovnoj zajednici u inozemstvu i uvođenja proizvoda na novo, inozemno tržište te povećanja mogućnosti poslovne suradnje s inozemnim partnerima.

Prihvatljivi prijavitelji

Prihvatljivi prijavitelj je pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik, sukladno definiciji veličine poduzeća utvrđenoj u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe o općem skupnom izuzeću.

Prihvatljive aktivnosti i troškovi su:

Nastup na međunarodnom sajmu izvan RH koji ima najmanje 10% stranih izlagača/sudionika u ukupnom broju izlagača/sudionika ili 5 % inozemnih poslovnih posjetitelja. Uvjet od najmanje 10% stranih izlagača/sudionika ili 5% inozemnih posjetitelja se dokazuje objavom na internetskoj stranici organizatora sajma ili b2b susreta ili upisom u baze podataka www.auma.de  (ili eventualno potvrdom organizatora sajma ako podaci budu nepotpuni).

Aktivnosti prijavitelja moraju biti vezane s minimalno 1 od sljedećih tematskih prioritetnih područja definiranih u Strategiji pametna specijalizacije S3:

  • Personalizirana briga o zdravlju
  • Pametna i čista energija
  • Pametan i zeleni promet
  • Sigurnost i dvojna namjena – svijest, prevencija, odgovor, sanacija
  • Održiva i kružna hrana
  • Prilagođeni i integrirani proizvodi od drva
  • Digitalni proizvodi i platforme

Prijavitelj može prijaviti sudjelovanje na najviše 4 međunarodna sajma

Prihvatljivi su sljedeći troškovi nastupa na sajmu:

  • Kotizacija za nastup na sajmu (prihvatljivo od 05.12.2024.)
  • Upis u katalog izlagača
  • najam izložbenog prostora
  • postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima
  • najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.)
  • upis u katalog izlagača
  • izrada promotivnog materijala za nastup na sajmu
  • angažiranje prevoditelja za vrijeme trajanja sajma
  • prijevoz zaposlenika i opreme/izložaka
  • dnevnice zaposlenika
  • smještaj za zaposlenike (2 dana prije, za vrijeme trajanja i 2 dana nakon sajma)
  • troškovi prijevoza opreme/izložaka
  • troškovi pripreme projektnog prijedloga
  • aktivnosti promidžbe i vidljivosti projekta
  • provedba aktivnosti vezanih za horizontalna načela

Intenziteti potpore (male vrijednosti):

Mikro i mala poduzeća: 75% prihvatljivih troškova
Srednja poduzeća: 60% prihvatljivih troškova

Najniža vrijednost potpore: 6.000,00 EUR
Najviša vrijednost potpore: 120.000,00 EUR
Ukupan iznos alokacije bespovratnih sredstava: 25.000.000,00 EUR

Prijave moguće od: 1.7.2025. do 30.12.2025 ili do iskorištenja sredstava

Trajanje projekta: ne duže od 24 mjeseca od dana predaje projektnog prijedloga

Izabrani kriteriji za isključenje prijavitelja:

  • Ako prijavitelj nema niti jednog zaposlenog na temelju sati rada u godini za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga
  • Ako prijavitelj nije registriran za obavljanje gospodarske djelatnosti najmanje godinu dana (12 mjeseci) prije predaje projektnog prijedloga
  • Ako prijavitelj u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije registriran za obavljanje prihvatljive djelatnosti u kojima se provode projektne aktivnosti
  • Prijavitelju koji ne može iskazati pozitivan EBITDA (EBITDA = poslovni prihod – poslovni rashod + amortizacija). Navedeni podaci izračunavaju se prema godišnjem financijskom izvješću za godinu za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga,
  • Prijavitelju čiji poslovni prihodi u godini za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga iznose manje od 50 % od ukupne vrijednosti projekta

Potpora se ne može dodijeliti Prijaviteljima za aktivnosti unutar sljedećih sektora:

  1. Poslovanja nekretninama (NKD oznaka 68);
  2. Djelatnosti kockanja i klađenja (NKD oznaka 92);
  3. Financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja (NKD oznake: 64, 65, 66);
  4. Pravne i računovodstvene djelatnosti (NKD oznaka 69);
  5. Trgovine na veliko i malo;
  6. Knjižnice, arhivi, muzeji i ostale kulturne djelatnosti;
  7. Sportske, zabavne i rekreacijske djelatnosti;
  8. Proizvodnja, prerada i stavljanje na tržište duhana i duhanskih proizvoda;
  9. Potpore koje se uvjetuju upotrebom domaćih proizvoda ili usluga umjesto uvoznih;
  10. Primarna proizvodnja proizvoda ribarstva i akvakulture;
  11. Prerada i stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture, ako je iznos potpore utvrđen na temelju cijene ili količine kupljenih proizvoda ili proizvoda stavljenih na tržište;
  12. Primarna proizvodnja poljoprivrednih proizvoda;
  13. Sektor prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda
  14. Djelatnosti povezane s izvozom u treće zemlje ili države članice, konkretno potpore izravno povezane s izvezenim količinama, uspostavljanjem i radom distribucijske mreže ili drugim tekućim rashodima povezanima s djelatnošću izvoza

Javite nam se na vrijeme za pripremu projektnog prijedloga.
Za Vas radimo provjeru prihvatljivosti prijavitelja i projekta, simulaciju bodovanja i cjelokupnu pripremu projektnog prijedloga!

Želite li saznati više o aktualnim natječajima ili tražite profesionalnu pomoć u pripremi Vašeg projekta?

Kontaktirajte nas putem maila
info@egk.hr / natalia.zielinska@egk.hr